mandag 22. juni 2009

Forby burka, niqab og hijab

Norske sosialister som vil tilpasse det norske samfunnet til islam misforstår totalt. Burka og niqab er kvinne-undertrykkende klesplagg. Det er også hijab. Bare se til Iran nå - under de siste dagers uroligheter i forbindelse med valget kommer følelsen av undertrykkelse raskt til overflaten. Unge kvinner ønsker å kaste hijaben. Grunnen til at de ikke gjør det er frykt for represalier. Og de ønsker å avskaffe islams diskriminerende lover og regler - som at en mann kan ta seg to koner (sic) mens kvinnene blir drept dersom de er utro fordi da har de satt familien i vanære etc - dette er middelalders og barbarisk tankegang. Når norske politikere ikke klarer å hindre dette tankegodset i å få opphold i landet vårt, demonstrerer de hvor tafatte, naive og evneveike de er.

At Norge ikke kan sette krav til innvandrerne er totalt misforstått og til alles ulemper - til ulempe både for nordmenn og for innvandrere og ikke minst for integrering.

Forby burka, niqab og hijab. Sett krav om at alle innvandrere som skal ha håp om å få opphold må lære seg norsk. Alle kriminelle innvandrere: rett ut. Forby koranskoler - det er tydelig at foreldrene tvinger små barn til å tilbringe ettermiddagene her istedenfor med lekser og lekekamerater - altså ikke akkurat gunstig for integrering de koranskolene. Dersom vi skal ha håp om en vellykket integrering må denne type krav på plass. Passer ikke dette innvandrerne får de heller dra til et annet land.

VG: Sarkozy: - Burka har ingen plass i Frankrike

13 kommentarer:

  1. Kunne ikke vært mer enig!

    SvarSlett
  2. Bravo!
    *Applaus!*

    Islam er noe av det verste jeg ser, mest på grunn av kvinneundertrykkingen. Jeg har venninner som blir forfulgte, plaget av kåte muslimske mannfolk som ikke eier et snev av respekt for kvinner.

    UT MED PAKKET!

    SvarSlett
  3. Det er et kvinnesyn vi nordmenn aldri vil tillate - vi elsker våre kvinner og er stolte over å kunne vise oss isammen med dem! Jeg har noen pakistanske "venner" som har fortalt meg - detaljert - om de pakistanske mannfolkas kvinnesyn, og de er flaue på sine landsmenns vegne! Og etter å ha vært i Thailand så var jaggu meg kvinnesynet der like ille, vel; norske kvinner som skriker om frigjøring, dere vet ikke hvor godt dere har det! Slutt og klag - ta vare på din mann som virkelig bryr seg - selvom du er kvinne, eller nettop derfor!

    SvarSlett
  4. Du er den type menneske som liker og vise frem kjønnheten/ pupper til din kone og/ kanskje datter.
    Ikke glem norsk histori, se litt tilbke i tid!!! Bare se hvor fin norsk kvinnelig tradisjons klaær er. 17 mai, flotte tildekket damer. Se hvor norge strekker seg nå??!! Bare nakenhet, utroskap har blitt helt vanlig her. For mye kvinneretigheter fører oss til helvete skal jeg si deg.
    Hvor mange skillsmisser skjer det her om dagen. ? Jeg tror 30prosent av norske befolknig ikke gifter seg lenger!! Samboer heter det nå, knull og kast. Så glad jesus blir når han kommer tilbake.!!
    Flott trofast muslimsk kvinne tildekket med slør, kjenert og flott og ha hjemme. Blir kalt for Kvinneundertrykk.!!

    De fleste i vesten har virkelig blitt psykotisk.

    SvarSlett
  5. De som lever i "kristne" Norge skal nok lese Bibelen litt bedre.Det er verdier som Gud har skapt slik at vi mennesker ikke skal skli for mye ut.Han laget verden og ga oss lover som skulle hjelpe oss til å leve godt her i verden.Det finnes jo grunnlover i de fleste land her i verden,og de fleste normale mennesker har visse grenser for hva som er riktig og hva som er galt.

    SvarSlett
  6. Hijab = fascistuniform

    SvarSlett
  7. Venstresiden vet veldig godt at islam et fascist, rasist, kvinneundrtrykkende, hater kreativitet, sletter store sivilisasjoner og folkgrupper osv...
    Men venstresiden trenger islamistene. Uten islamistene , sosialistene har ingen som deltar i de forskjellige optog de organisere, ingen terror handlinger (det finnes ikke lenger rød brigadene, bader osv). Det eneste måte for sosialistene å forstyrre kapitalismen er å rekrutterer blant islamistene, som er en drøm med deres hat mot USA.

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Til Anonym 23. juni 2009 01:28:
    Jeg er usikker på hva du mener med den første setningen din. Hvis du tror at min oppfatning rundt burka, niqab og hijab gjør meg til en seksuelt pervertert person så misforstår du nok fullstendig norsk tankemåte.

    Jeg er enig i at jenter i bunad kan være vakre. Forøvrig er jeg helt uenig i det du skriver. I Norge liker vi å tenke at menn og kvinner er likeverdige - i rettigheter og i intellekt. Begge kjønn har de samme reglene å forholde seg til. Diskusjonen i Norge vil isåfall gå på roller - mannsrolle og kvinnerolle - ikke på hvilke rettigheter kvinner skal ha. Det er ikke slik at en kvinne skal være en ting som er flott å ha i hjemmet.

    Du har en lang, lang vei å gå mister 01:28. Dine holdninger hører et annet land til. Og ev. en annen tid, som forlengst er forbi.
    (innlegget ovenfor som står som slettet er mitt eget og likt dette bare at jeg skrev det om litt - var ikke mulig å editere)

    SvarSlett
  10. Til Anonym 23. juni 2009 02:19:
    Er usikker på hva du mener - oppfatter innlegget dithen at du mener samfunnet i større grad bør følge kristne regler. Får ikke helt med meg om du er for eller imot burka, niqab, hijab.

    Jeg er helt enig med deg i at et samfunn må ha lover. Men jeg er imot religiøse lover. Jeg foretrekker å la mennesket tenke selv fremfor å overlate dette til en gammel bok. Du kan selvfølgelig si at menneskenes lover ikke strekker til - se bare på alle problemene som er i verden - forurensning, befolkningsvekst, atombomer etc. Vi klarer kanskje ikke å gjøre verden bærekraftig. Sånn sett synes jeg du er inne på en interessant diskusjon. Men jeg er altså ikke religiøs. Men jeg er imot utnytting av naturressursene slik vi ser idag. F.eks. slik vi gjør det i Norge der all oljen skal opp så fort som mulig, noe jeg ikke er enig i.

    SvarSlett
  11. Vel, kan de ikke rette seg etter normer og skikker her i dette landet, så får de dra dit hvor de hører hjemme. Det er et gammelt norsk ordtak som sier "ein tek skikken der ein kjem"
    Kari

    SvarSlett
  12. Du sier at kvinner ikke bør bli tvunget til en bestemt ting. Det er jeg veldig enig i, men forbyr du dem å bære burka, niqab of hidjab så tvinger du dem bare i en annen retning. Hvis kvinner ikke skal være undertrykte, så innebarer det at de har et valg, og ikke at menn, politikere eller andre kvinner tar valget for dem.

    Jeg er enig i at alle kvinner som er undertrykket i ekstrem islamisk religion er tvunget til å bære disse plaggene, men jeg er ikke enig i at alle kvinner som bærer disse plaggene er undertykte. Det er det samme som følgende: en kan si at alle mødre er kvinner, men ikke alle kvinner er mødre.

    Når det gjelder skikker utlendinger har, så mener jeg at så lenge en person følger norsk lov så bør det ikke ha noe betydning om de sender sine barn på koranskole eller ikke.

    Jeg tror du bør tenke over dette nøye, fordi det du mener virker veldig enkelt, gjør det ikke? Etter min erfaring så er det som virker veldig enkelt som regel ikke enkelt i det hele tatt.

    SvarSlett