lørdag 10. april 2010

Norge et paradis for pedofile

Her er en sak fra USA hvor speiderbevegelsen har holdt skjult seksuelle overgrep foretatt av ledere mot barn i organisasjonen. Speiderbevegelsen dømmes til å betale offeret 110 millioner kroner i erstatning.

En passende dom spør du meg. Offeret får en kompensasjon som sikkert kommer godt med. Og det sendes et signal om at seksuelle overgrep, og hemmelighold av slike, ikke tolereres.

Her i Norge er det ikke slik. Nå er det altså velkjent at overgrep i den katolske kirke har funnet sted, og at disse har blitt holdt skjult av ledere i kirken. Biskop Bernt Eidsvig har også informert om at han har et arkiv der det muligens ligger informasjon om flere tilfeller. Han har også sagt at han ikke ønsker å dele disse opplysningene med politiet. Og norske myndigheter - de føyer seg. Ingen ransaking av kontor/arkiv, ingen arrestasjoner. Ingen rettssaker eller dommer. Altså: Norge - et paradis for pedofile. Noe å være stolt av? Jeg blir kvalm.

VG 20100424: Speiderbevegelsen må betale 110 mill. til overgrepsoffer

Får 110 millioner i erstatning etter overgrep fra speiderleder


I den katolske kirke lever altså alle mennene i sølibat. Når de forgriper seg på barn så beskytter de hverandre. Virker som et sted som tiltrekker seg pedofile spør du meg.

Så avsløres det av kirken er gjennomsyret av pedofile overgripere, og at de som oppdager dette holder det skjult. Både i Norge og i Vatikanet (av den nårværende paven). Overgriperne får fortsette å jobbe i kirken og jobbe med barn. Ganske utrolig. Og enda mer utrolig når dette er etablert prosedyre - og det i kirken, et sted der vanskligstilte typisk vil henvende seg. Kirken er mao en pedofili-ring.

Og nå: denne Bernt Eidsvig - han kan går rundt og fortelle om overgrepssaker som han har holdt skjult for politi og offentlighet. Og om arkivet sitt, som han mener inneholder overgrepssaker, men som han ikke har tenkt å vise til politiet.

Jeg bare forstår ikke at denne personen kan gå rundt og oppføre seg slik. Politiet burde arrestere fyren for medvirkning (minimum), ransake kontoret hans og gjennomgå arkivet. Og sende fyren i fengsel for medvirkning.


VG 20100410: Reagerer på biskopens James Bond-spøk

Om meg

Jeg er en norsk mann i 30-årene fra Oslo med 5 års utdannelse som nå arbeider heltid og vel så det. I denne bloggen skriver jeg om ting jeg er opptatt av. Jeg oppgir ikke min identitet fordi jeg er imot den masseinnvandring som Norge opplever, og ønsker ikke å stemples som rasist av noen grupperinger - selv om jeg ikke er rasist i betydningen "ulik behandling pga hudfarge". Jeg er imot undertrykking, ufrihet og likgyldighet, og tror det heller er disse synspunktene som går som en rød tråd gjennom mange av innleggene. Jeg er imot religion og spesielt imot islam. Jeg synes seksuelle overgrep mot barn straffes alt for mildt i Norge. Jeg er imot oljeboring i Lofoten og jeg er for miljøvern. Jeg har også stor sans for den tankegangen man hadde for 10-20 år siden, der man ønsket å la noe av oljen ligge til fremtidige generasjoner. Jeg kommer til å stemme Frp til valget men har ingen sterk partitilhørighet.