lørdag 24. april 2010

Norge bør følge Arizonas eksempel

Oslo innvaderes av negere og muslimer. På barneskolene er norske elever i mindretall. Det er ikke lenge til nordmenn er i mindretall i sitt eget land.

Vi sitter og ser det skjer uten å løfte en finger. Sosialistene og deler av høyresiden sitter og bifaller utviklingen. Det kan sammenliknes med Europas manglende reaksjon mot Hitler i årene frem mot 2. verdenskrig.

VG 2010-04-24: Tøff innvandringslov vedtatt i Arizona

Dagbladet 2010-04-24: Tøff innvandringslov vedtatt i Arizona

32 kommentarer:

  1. Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom denne saken og manglende reaksjoner mot Hitler i 1930-årene... Kan du utdype?

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig i det du sier ,men forkjellen mellom meg og deg er at jeg er opprinlig født i syd amerika.
    Foresten for meg er en dritsekk en dritsekk, uansett om han/hun er rød,gul,brunn,
    svart eller hvit

    SvarSlett
  3. Jeg ser at du har utdannelse det legitimerer ikke et lite humant menneskesyn el.verdier. At du ikke liker Islam er en ting - og selvfølgelig en menneskerett å kunne ha en mening og religion er et valg man tar/kan ta/endre i voksen alder. Men at du snakker om menneskers hudfarge som du gjør er forkastelig. Man velger ikke sine foreldre eller opphav. Man kan ikke bli hvit, dersom man er gul el.svart. Så jeg synes du skal heller fokusere på folks adferd- din egen også. Hvordan du dømmer mennesker utifra hudfarge sier mer om deg enn noe annet. Så det blir helt irrelevant hva du har av utdannelse el.l. Så dersom du mener noe av det du skriver i teksten "Om meg" så bør du være påpasselig med valg av ord og hvordan du beskriver hva du mener, og hvorfor du mener det du gjør. Begrunn.

    SvarSlett
  4. Du kan ikke sammenlikne Arizona med Norge. Grunnen til at de lager en lov som krever at man har på seg ID er at Arizona grenser til Mexico og har haugevis med ulovlig innvandring derfra. I Norge ville det ikke vært noe behov for en slik lov.

    - Per

    SvarSlett
  5. Jeg mener at innvandrernes hudfarge er helt irrelevant. Husk på at vi norske bruker formuer på å oppnå samme hudfarge når vi drar til syden på ferie. Vi sprayer oss til og med brune. Så skepsisen har nok en annen årsak enn hudfarge. Den som gidder kan forsøke å tenke over de uheldige virkningene masseinvandringen har hatt for Norge. Jeg skal ikke begynne å ramse opp her, men den som ikke ser noen som helst skade som innvandringen har påført land og folk, lever i fornektelse.

    SvarSlett
  6. Loven i Arizona minner litt om Apartheid i Sør Afrika. En farefull utvikling i feil retning.

    SvarSlett
  7. yep. der sa du det.
    og nettop hvorfor er BARRY "obama" SATORA så imot dette. hvorfor vil han blande inn de føderale myndighetene.
    jo. nå skal du høre.
    USA er på randen.
    og gutta som styrer trenger stemmer, for landets innbyggere stoler ikke lenger på den kriminelle korrupte myndighet.
    når politiet blir lært opp til og tro at "the founding fathers" er de første terrorister og at veteraner og folk med "dont tread on me" banners blir arrestert for og uttrykke en mening.
    utfallet er som i norge.
    polakker og lignende blir billig arbeidskraft og skatte snytere.
    grensene fra mexico til usa er pip åpne. det var bare et pr stunt at dem har satt opp pent gjerde med overvåking..
    visste ikke hva jeg skulle tro da siv tok frem kniven igår.....
    er ikke lenge siden jeg så arnold schwarzenegger
    poengtere budsjettkutt på samme måte.
    det er tåpelig urovekkende når vi har politikere som vifter med våpen på tv og i media.
    vi vet agendaen til siv. vi vet hun er i seng med stoltenbergfamiliens gode venner i utlandet.

    SvarSlett
  8. Det er denne loven som kan lignes utviklingen før 2. verdenskrig.

    Det neste vel blir vel spesielle områder for innvandrerene, dette ligner apartheid metoden som Sør-Afrika brukte. Det er ingen menneske verdig, de burde heller bruke ressurser på å intigrere dem inn i samfunnet.

    Hva så om oss hvite blir mindretallet? Dette er ingen nazistat, og derfor burde det heller ikke være noe problem om det er flere mørke enn hvite. Å begynne å starte tiltak for å holde mørke folk fra Norge er utrolig rasefiendtlig, og minner meg noe som Vigrid jobber for.
    Dette er ett demokratisk samfunn, noe som gjør det til ett dynamisk samfunn, liker du det ikke finnes det sikkert ett land der ut i verden du kan flytte til. Så lenge samfunnet ikke gjennomsyres mer av religiøse lover, så overlever jeg.

    SvarSlett
  9. Jeg sitter fra tid til annen og leser bloggene her på vg.Å jeg blir stadig imponert over hvor hjærne døde noen mennsker gir uttrykk får og være.trå starter her er et perkekt eksempel på en soffa sliter med får lite stimulasjon i live .sikert ikke så mange venner heller.ikke sitt hjemme og hatt .så tipper du er en stakkars venneløs kråke,som fårøverig også blem mobbet som liten.Ta de skitene mennigene dine og trøkk dem på tvers der sola aldri skinner.

    SvarSlett
  10. Alle tiggere burde ha formell tillatelse eller bli vist bort fra Oslos gater.

    SvarSlett
  11. Så lenge samfunnet ikke gjennomsyres mer av religiøse lover, så overlever jeg.
    vi er på veg til et vitenskapelig og medisinsk diktatur, hvor karbon er farlig og frie tanker straffes
    jeg er verken for anarki eller religion, jeg er en sannhetssøker.
    noen som flere som ristet på hodet over støre som skal åpne grensen for russisk kriminalitet i finnmark?
    ta deg ei bolle mann.
    og hvorfor jobber eures så iherdig med og få nordmenn til og jobbe i eøs-land for en billig penge.?
    noen som kan si snik-europeisering!!!

    SvarSlett
  12. Stem på FRP, vi vil se at de kommer til å gjøre bedre enn sosialistene!!!
    S. Jensen vil bare gjøre rikere de som er allerede rike og splitte folk!
    Hun er veldig flink å spille på fremmedfrykt som alle europeiske ekstreme partiet leder.
    Når en ekstreme partietleder har ikke et eneste konkret forslag, peker de på syndebukker.
    Alt er feilen har innvandrerne: arbeidsledighet,høy rente, inflasjon,finanskrisa, askeskyen fra Island...
    Det er fashion å stemme på ekstremepartier i Europa nå.

    SvarSlett
  13. Hvis dere går inn på lovdata.no og leser litt i utlendingsloven så vil dere se at utlendinger(alle som ikke har norsk statsborgerskap) som oppholder seg i norge plikter å alltid ha med seg legitimasjonspapirer. Dersom politiet mistenker at en person er utlending kan de foreta en såkalt utlendingskontroll, uten noen annen grunn enn nettopp det. Så på dette punktet ligger Norge foran Arizona...

    SvarSlett
  14. Kan ikke helt se problemet med at man alltid har med seg legitimasjon når du oppholder deg i utlandet.
    Jeg gjør det samme uansett i hvilket land jeg er i utenom Norge, t.o.m. i Sverige og Danmark :-)

    SvarSlett
  15. Republikanerne ser problemene, og HANDLER. En kan ikke ta hensyn til alt og alle. Da blir ingenting gjort. Dere sosialister kjemper for et samfunn som ikke lar seg gjennomføre.

    SvarSlett
  16. For det første så heter det svarte, ikke negere.
    Og nå kan du gi deg med det om at nordmenn snart er i mindretall i sitt eget land, herregud sier jeg bare..
    Har du seriøst 5 års utdannelse? Virker ikke sånn hvertfall.

    SvarSlett
  17. AP har strammet inn på innvandringen siden vi overtok med 80% nedgang i årets 2 første måneder som resultat. SV ønsker fri innvandring, AP ønsker begrenset innvandring med større fokus på integrering.
    STEM AP!

    SvarSlett
  18. Jeg er 100% ening. Også innvandrere som bryter loven får de har bot et visst antall år i Norge bør sendes ut av landet. Og innvandrere som ikke DIGGER å få seg en jobb.

    Faen blodet mitt koker bare å tenke på det, helvetes innvandrere som faen meg ikke gidder å skaffe seg jobb som bare snylter penger fra staten / NAV. De skulle ha vært skutt!. Men jeg hadde tatt til takke med at de blir sent ut av landet.

    SvarSlett
  19. Hmmm Man må ha borgelig regjering med Høyre og venstre. Frp er litt for mye grilldress parti. Er enig i mye av innvandrings politikken men den økonomiske delen er helt på tryne.

    En annen grunn til at jeg ikke stemmer på FRP er at Siv sa hu så opp til Bush, Så hvis jeg stemmer Siv så må jeg jo være en større idiot en Bush. :)

    Vi får starte i det små ved å fjerne Jens grunnet tragisk dårlig engelsk. I de fleste jobber så må man være kvalifisert bortsett fra det å være på stortinget.
    Jens skal være ansiktet ut men når man snakker som en idiot så vil ikke folk få med seg en dritt da man må bruke alle krefter på og ikke le seg ihjel.

    Det at jeg teoretisk kan blir statsminister skremmer meg. :)

    Ja jeg skriver som en dass. :)

    SvarSlett
  20. "Kan ikke helt se problemet med at man alltid har med seg legitimasjon når du oppholder deg i utlandet.
    Jeg gjør det samme uansett i hvilket land jeg er i utenom Norge, t.o.m. i Sverige og Danmark :-)"

    Har du alltid med deg dokumentasjon som viser at du er norsk når du er i Norge? Ser du kanskje problemet nå? Den eneste måten man kan håndheve en slik lov er ved å pålegge politiet å være rasistisk.

    SvarSlett
  21. En praktisk og nødvendig lov som er vedtatt i Arizona.

    Også i Norge har vi titusenvis av ulovlige innvadnrere og folk som har fått avslag (som derved er i Norge ulovlig).

    Klart vi også bør ha en slik lov, det ville gjort Norge mindre attraktiv for velferdssøkende og kriminelle.

    Men Norge må da også kreve at de 96 % av asylsøkerne som i dag kaster sine pass og id før de søker om asyl i Norge må legitimere seg (altså at de ikke får skjule identiteten sin).

    Hadde Norge hatt grensekontroll og krevd at asylsøknader ble levert FØR man trådte over den norske grensen, da kunne vi avvist alle asylsøkere som kommer fra andre trygge land i henhold til Dublin-konvensjonen (f.eks. Sverige, Danmark, osv).

    Mye vi KAN gjøre for å stoppe asylvanviddet, men politikerne vil ikke. Det er IKKE tilfeldig at tusenvis av asylsøkere hvert år reiser igjennom dusinvis av trygge land for å søke asyl i Norge. Dette er planlagt og ønsket av rikspolitikerne, ellers ville naturligvis f.eks. Portugal ha hatt mer enn Norge (i 2008 kom det under 30 asylsøkere til Portugal, mens det kom 17.000 asylsøkere til Norge).

    Vil velgerne stemme på andre partier eller vil de igjen stemme inn de samme?

    SvarSlett
  22. Jeg er ikke særlig rasistisk av meg, men det kommer en tid da nordmenn er i mindretall og våre tradisjoner blir blandet sammen med andres.(globalisering)Jeg sier Oppfør deg orntlig' så får du være har men hvis ikke så Kom deg til helvette ut herifra det gjelder alle.

    politikere vil ikke gjøre noe med innvandring fordi det tar så lite til før noen kommer med at er parti er rasistiske, da mister de stemmer fordi folk er zombier og vil bare høre på andre mens folk(som meg)som tenker selv faktisk blir med på avgjørelsene. Vi husker kanskje for noen måneder tilbake da noen fra Ettellerannestan kom hit og ble nektet inngang Da var det total media fråtselse og det ble sagt mye stygt i løpet av de dagene, De ble sendt hjem og så var det over.

    Bare stem og vær hvem du er så skal de gå seg til.

    digresjon:
    Vedder på at norge er på vei mot en folkeslagskrig...

    SvarSlett
  23. Det kan sammenlignes med hjernen din og hjernen til Hitler, oh wait , dere har ikke !

    SvarSlett
  24. Stopp innvandring!!
    Skal man bevare Norge og norske verdier, må vi stoppe all innvandring nå.
    Og sende alle kriminelle hjem og i tillegg de som ikke er her for å jobbe.
    Norge bør også forby islam!!
    Drittlei å gå ute på gaten og KUN møte folk som ikke snakker norsk. Lei av voldtekter og vold av "nye landsmenn" som velger å ikke leve etter norske lover, fordi de er i mot demokrati og lign...
    Ingen av naboene mine kan norsk eller engelsk. JEG som er etnisk norsk, føler meg som en innvandrer i MITT eget land. Jeg blir kvalm av denne utviklingen...

    SvarSlett
  25. Heldigvis er det ikke flertall av dere som ikke ser noe i veien med at nordmenn blir en minioritet i eget land.

    Jeg misstenker at de som sier så her ikke opprinnelig er fra norge selv?

    Det er en mellomting fra å være rasist og nazist som brukes så flittig, og det å passe på at normenn blir vasket ut av eget land.

    Islam er det føste som må stoppes.
    Vi kan ikke tolerere en "religion" som ikke tolererer eller erkjenner andre religioner eller andre kulturer enn deres eget.
    Hele Europa er ute å kjører nå, og sosialistene nekter å se problemet før det er for sent.

    Det er deres barn og barnebarn som må ta seg av problemet med islamistiske seperatistgrupper.
    Det skjer i Asia, i Afrika når islam vokser seg stort nok i et land, så hvorfor skulle ikke det skje i Europa også?
    Europa er ikke et magisk sted som er immun mot det vi helt tydelig kan se utspille seg i mange land der islam vokser seg store og begynner å starte militante seperatistgrupper.

    SvarSlett
  26. Jeg synes nordmenn bør konfrontere invandrere direkte, uten redsel for å bli stemplet som rasister. Det er viktig å ha en åpen debatt hvor alle kan si det de mener med respekt. Jeg er selv fra America, men har bodd y Norge i over 5 år. Jeg synes selv at mange muslimer slitter litt med integrering. Jeg tror at det vil hjelpe å komme dem imøte.

    Det er en del ting i islam som er ganske uforståelig for meg, som for eksempel at det ikke er akseptert mellom muslimer å gifte seg med kristne eller mennesker av andre tro. I denne sammenheng burde samfunnet prøve å lære på en indirekte måte hvor deilig det er å ha den friheten av å kunne velge partneren. Man må ikke påtvinge noe, men heller vise til andre måte å leve på som etterhvert vil forandre slike sneversynte mennesker.

    Det er like sneversynte å mene også at alle muslimer er like eller at alle invandrere er like...så at det er helt klart.

    SvarSlett
  27. Jeg synes nordmenn bør konfrontere invandrere direkte, uten redsel for å bli stemplet som rasister. Det er viktig å ha en åpen debatt hvor alle kan si det de mener med respekt. Jeg er selv fra America, men har bodd y Norge i over 5 år. Jeg synes selv at mange muslimer slitter litt med integrering. Jeg tror at det vil hjelpe å komme dem imøte.

    Det er en del ting i islam som er ganske uforståelig for meg, som for eksempel at det ikke er akseptert mellom muslimer å gifte seg med kristne eller mennesker av andre tro. I denne sammenheng burde samfunnet prøve å lære dem på en indirekte måte hvor deilig det er å ha den friheten av å kunne velge partneren. Man må ikke påtvinge noe, men heller vise til andre måte å leve på som etterhvert vil forandre slike sneversynte mennesker.

    Det er like sneversynte å mene også at alle muslimer er like eller at alle invandrere er like...så at det er helt klart.

    SvarSlett
  28. HELT enig! Noe må gjøres, og det bør gjøres kjapt.

    SvarSlett
  29. Ja kom igen alle sammen la oss gå i krig.Norge og rikes sikerhet står på spill.Jævla idioter alle samma.Tipper ingen av derre merker noe til utleninger eller muslimer annet en det derre blir fora gjennom media. Det er et tegn på at derre har det får bra og kjedder derre får mye.News flash verden er ikke perfekt.Noen dør av mangel på mat og vann andre av mangel på lege hjelp og andre dør fra topelige kriger.og normen dør av skattesnylter og redsel for at muslimer tar over verden.så slutt og klag og vær glade får det derre har og ble født rett inn i.vi som bor i siviliserte samfunn rundt om i verden har så lett får og dømme alle som ikke har det like lett.Verden er får alle og alle mennesker er like mye verdt.Å får alle dere søpplehuer som uffer og puffer så fært om innvandrere og muslimer.ønsker derre alt faen og vodt som verden har og tilby,sån at derre en dag kan fårstå hvordan andre mensker i verden lever.peace the fuck out you blood sucking narrow minded sorry ass bithes!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  30. Jeg er helt enig, normenn er redde for å bli stemplet som rasist, så de begynner heller å tenke som invandrene for å slippe det. Men jeg Vill at barna mine skal vokse opp med hvite mennesker som er NORSKE! ikke afrikanske gjener som voldtar de norge borgerne. Jeg synes også at vis en utlending blir tatt i en minste ting skal han KASTES ut av landet!

    SvarSlett
  31. En praktisk og nødvendig lov som er vedtatt i Arizona.

    Også i Norge har vi titusenvis av ulovlige innvadnrere og folk som har fått avslag (som derved er i Norge ulovlig).

    Klart vi også bør ha en slik lov, det ville gjort Norge mindre attraktiv for velferdssøkende og kriminelle.

    Men Norge må da også kreve at de 96 % av asylsøkerne som i dag kaster sine pass og id før de søker om asyl i Norge må legitimere seg (altså at de ikke får skjule identiteten sin).

    Hadde Norge hatt grensekontroll og krevd at asylsøknader ble levert FØR man trådte over den norske grensen, da kunne vi avvist alle asylsøkere som kommer fra andre trygge land i henhold til Dublin-konvensjonen (f.eks. Sverige, Danmark, osv).

    Mye vi KAN gjøre for å stoppe asylvanviddet, men politikerne vil ikke. Det er IKKE tilfeldig at tusenvis av asylsøkere hvert år reiser igjennom dusinvis av trygge land for å søke asyl i Norge. Dette er planlagt og ønsket av rikspolitikerne, ellers ville naturligvis f.eks. Portugal ha hatt mer enn Norge (i 2008 kom det under 30 asylsøkere til Portugal, mens det kom 17.000 asylsøkere til Norge).

    Vil velgerne stemme på andre partier eller vil de igjen stemme inn de samme?

    SvarSlett